Sebelum ini cuma bermain dengan kucing, isteri bersyukur dapat beri hadiah buat suami yang nak sangat anak

SETIAP orang diberikan rezeki berbeza-beza.

Ada individu jodohnya lambat, ada juga yang sudah lama berkahwin tetapi lewat mendapat anak.

Begitulah yang dilalui Puteri Nadiah Zainal Abidin, 26 dan pasangannya, Mohd Salihim Razak, 34, yang kini sudah berumah tangga lebih dari dua tahun.

Ketika dihubungi, Nadiah menceritakan semula kisah di sebalik perkongsian video menunjukkan suaminya menangis teresak-esak saat menerima kejutan olehnya pada 8 Mac lalu.

“Awalnya tu saya dah dua minggu tak period tapi biasanya memang macam tu.

“Tapi waktu tu juga suami saya dah banyak hari muntah-muntah sebab tak sihat. Saya pelik tengok dia jadi terdetik di hati nak buat ujian kehamilan.

“Jadi pagi tu pukul 4 saya bangun tidur senyap-senyap, saya check guna pregnancy test dekat bilik air rumah,” katanya.

Dia yang menetap di Bercham, Ipoh, Perak berasa gembira dan terharu ketika mendapat tahu dirinya hamil dan tidak sabar berkongsi berita ini dengan suaminya.

Apatah lagi pada masa itu mereka sudah lapan bulan menunggu untuk merasai momen manis ini.

Bagaimanapun, Nadiah mendapat idea untuk merahsiakan dahulu berita baik ini dan hanya akan memberitahu suami pada hari jadinya.

“Saya kahwin dengan suami ketika dia dah agak berumur sikit. Kawan-kawan dia yang lain semua dah ada anak. Adik dia sendiri pun dah ada lima anak masa kami kahwin.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Jadi dia memang nak sangat ada anak dari sebelum kami kahwin lagi. Selalunya kalau dapat berita kawan-kawan kahwin dia agak sedih sebab giliran dia belum tiba. Selama ni dia bermain dengan kucing saya saja.

“Rezeki saya dapat suami memang sayang kucing. Lepas kahwin terus bawa Oyen duduk sekali. Oyen tu hampir dua tahun dah jadi keluarga saya.

“Sebelum ni setiap kali beritahu saya period, boleh nampaklah riak muka kecewa dia. Tapi masa buat surprise hari jadi dia happy sangat. Tak sangka sampai berjurai-jurai air mata dia,” imbas Nadiah mengenai momen manis itu.

Video tular yang dimuat naik meraih lebih 620,000 jumlah tontonan dan Nadiah tidak menyangka reaksi suaminya mendapat pelbagai reaksi netizen.

Dalam pada itu, Nadiah berkata dia mempunyai alasannya tersendiri apabila mengambil masa agak lama untuk berkongsi video tersebut.

Malah, wanita ini juga sempat menitipkan pesanan kepada pasangan di luar sana yang sedang menunggu kehadiran cahaya mata pertama dalam hidup mereka.

“Saya rancang kejutan tu di saat-saat akhir. Saya memang tak beli hadiah apa-apa pun. Pagi tu check UPT (urine pregnancy test), petang tu terus bagi suami. Saya selitkan stoking saja sebab hanya itu yang terlintas masa masuk kedai hadiah.

“Saya sorokkan kehamilan tu pada awalnya sebab berpegang pada prinsip sembunyikan perkara belum pasti. Memang niat saya nak post video tu lepas baby selamat dilahirkan.

“Ramai juga yang terharu sampai menangis tengok video tu. Ada juga yang beritahu mereka masih mencuba nak mengandung. Saya baca satu-satu semua komen sambil doakan mereka. Apa-apa pun semua rezeki datangnya dari Allah. Kita kena bersabar sambil berusaha,” katanya lagi.Sumber:mStar

Leave a Comment