Bantu Adik Dan BeliUbat atuk Hanya Alasan, Netlzen Buka Cerita sebenar “Budak Ni Kaki Sy4bu..”

seorang remaja berusia 19 tahun tular kerana dimandikan seperti jenzah oleh jemaahmasjid tempoh hari kerana cuba mencuri tabung masjid telah tular di media sosial.

Remaja tersebut juga telah diserahkan kepada p0lis dan sudah mendapat hkuman apabila pihak mahkamahmajistret menjatuhkan hukuman penjara10hari dengan dndaRM4,000.

Dljel10 hari & dndaRM4,000
Melalui laporan berita sebelum ini, peguam yang mewakili remaja berkenaan memaklumkan yang tertvduh merupakan anak sulung dan mencvri tabung masjld bagi tujuan membeli ubat untuk datuknya yang sedang saklt.

Melalui kenyataan tersebut ramai yang berasa kasihan dan ada juga yang telah membuka tabung sumbangan untuk membayar dnda remaja itu serta membantu keluarganya yang dikatakan hidup svsah.

Ada dkwaan kata budak tu memang bermsalah
Walau bagaimanapun, sejak berita remaja berkenaan tular di media sosial, ramai yang telah meninggalkan pelbagai komen mengulas mengenai penangkapan remaja tersebut.

Apa yang mengejvtkan ada beberapa pihak meninggalkan komen dengan menyangkal kenyataan bahawa remaja itu membeliUbat untuk datuknya kerana dia sememagnya bermsalah.

Dkwaan tersebut diperoleh daripada komen-komen yang ditulis di ruangan portal berita setelah kisah remaja berkenaan tular. Komen dari satu akaun Facebook menggunakan nama Tik Masak telah tular setelah di menceritakan perihal sebenar dari side imam masjid berkenaan

Beli ubat atuk sekadar alasan
Sedar komennya sedang hangat menjadi perbincangan di mediasosial, Tik Masak telah tampil menjelaskan perkara sebenar penulisannya yang vlral di ruangan komen beberapa portal media.

Menurutnya, remaja tersebut dikatakan telah menjual cerita tentang membeliUbat datuknya yang saklt. Hakikat sebenar ialah dia merupakan penaglh d4dah jenis sy4bu dan pernah cuba menyrang datuknya dengan p4rang. Senang kata remaja tersebut memang sudah bermsalah.

Imam tk tahu siapa rakam, dah lepas jawatan
Tik Masak yang juga merupakan rakan kepada anak tok imam tersebut menyatakan fakta yang di perkatakan di mahkamah kurang tepat kerana penduduk sekitar kawasa tersebut kenal dengan remaja bermsalah itu.

Bercakap mengenai rakaman video pula, tok imam yang teruk dihentam netlzen itu sama sekali tidak menyuruh sesiapa rakam dan mereka hanya memandikan dengan kapur barus sebagai pengajaran. Remaja itu juga bernasib baik kerana tok imam tldak membenarkan orang ramai membel4sahnya dan terus diserahkan kepada pihak p0lis setelah dimandikan.

Tk hanya itu, disebabkan kcaman netlzen, imam masjid tersebut juga sudah melepaskan jawatan.

Henti terus fltnah imam
Dalam kenyataan Tik Masak lagi, dia sedikit berasa kasihan dengan sesetengah pihak yang terus membuka tabung sumbangan untuk membayar dnda remaja tersebut.

Walau bagaimanapun dia turut lega kerana berkemungkinan dari duit sumbangan itu remaja terbabit sudah tldak perlu mencvri lagi kerana sudah mendapat duit yang banyak.

Jadi, di akhir penulisan panjang lebar pengguna Facebook itu, dia berharap orang ramai berhenti menfltnah imam berkenaan kerana pihak imam tersebut sedang berbincang untuk mengambil tlndakan undang-udang.

Terdahulu, video remaja tersebut dimandikan seperti jenzah tular di mediasosial kerana tindakannya cuba mencvri tabung masjid. Apa yang menjadi perdebatan ramai adalah rakaman imam masjid yang dikatakan bertlndak k4sar sewaktu memandikan tertvduh dan sengaja mengalbkan remaja itu.

Sumber : omm

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jgn Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih
Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Pihak kami tldak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.
Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Leave a Comment