Allahuakbar, Selepas Sehari Ditidurkan, Akhirnya Ini Yg Terjadi Dgn Kanak2 ‘Termakan’ D4dah

Kisah kanak-kanak empat tahun dari Kelantan yang kini dalam keadaan kritikal selepas dadah jenis Methampethamine dijumpai dalam badannya mendapat perhatian ramai warga Malaysia.

Susulan kes itu, bapa saudara mangsa berusia 30 tahun juga telah ditahan pihak polis bagi membantu siasatan.

Ketika ditemu bual, ibu kanak-kanak lelaki itu berkata dia hanya berharap anaknya itu sedar meskipun akan ada kesan sampingan lain.

Sudahlah sedang dalam kesedihan kerana anak lelakinya masih belum menunjukkan kesan positif dan telah ditidurkan, namun ternyata wanita berusia 36 tahun itu juga sebenarnya sedang menahan sakit.

Menurut laporan seorang wartawan, wanita terbabit kini sedang bergelut dengan masalah kesihatan kerana menghidap kanser payudara tahap lima.

Berdasarkan laporan terkini, siasatan polis mendapati mangsa berkemungkinan besar mengambil bahan larangan itu selepas menjumpainya di dalam kenderaan milik bapa saudara.

Pemangku Ketua Polis Kelantan, Datuk Muhamad Zaki Harun berkata mangsa mungkin ditinggalkan oleh suspek di dalam Proton Saga dinaiki mereka selepas mendapatkan bekalan dadah itu.

Sejak semalam, tular di media sosial berkenaan laporan berkenaan seorang kanak-kanak lelaki berusia 4 tahun kritikal  di Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II), Kota Bharu selepas terdapat kandungan dadah dalam badannya.

Anak terpaksa ditidurkan..

Menerusi laporan dari Harian Metro semalam, kanak-kanak tersebut dipercayai dibawa bapa saudaranya ke suatu tempat sebelum pulang semula ke rumah ibunya selepas tiga jam. Ibu kanak-kanak berkenaan juga memaklumkan yang anaknya dibawa keluar tanpa pengetahuannya.

“Saya tidak tahu dia dibawa keluar bapa saudaranya kerana tiada di rumah namun jam 5 petang ketika pulang, keadaan anak saya lemah dan sangkakan dia letih bermain.”

“Tidurnya juga tidak nyenyak dan sering tersentak membuatkan saya tidak sedap hati selain wajahnya kelihatan semakin pucat.”

“Saya tersedar jam 1 pagi tadi (semalam) dan melihat keadaan dia semakin teruk yang mana keseluruhan tubuhnya pucat dan sangat lemah seolah sudah meninggal dunia,” kata wanita berusia 36 tahun itu.

Doktor kata perlu ditidurkan

Menerusi perkembangan terkini kanak-kanak tersebut, ibu kanak-kanak berkenaan memaklumkan yang anaknya masih lagi kritikal dan pihak hospital terpaksa menidurkannya buat sementara waktu kerana kondisi yang sangat lemah.

“Doktor memaklumkan anak saya perlu ditidurkan kerana keadaannya yang sangat lemah kesan daripada dadah itu.

“Pilu hati saya melihat keadaannya sebegitu dan walaupun dia tidak sedarkan diri, saya tetap berbisik di telinganya agar bukakan mata dan segera sembuh.”

Nak anak sedar, tak kisah macam mana keadaannya nanti

Tambahnya lagi, dia tidak kisah andai anaknya tidak boleh berjalan atau mempunyai kesan lain susulan daripada kejadian itu asalkan dia sedar dan membuka mata.

“Saya hanya inginkan anak sedar sahaja, tidak mengapa kalau dia tidak boleh berjalan atau ada kesan lain, itu sahaja yang saya harapkan,” katanya ketika dihubungi sumber.

Tambah wanita itu, anaknya merupakan pemegang kad Orang Kurang Upaya (OKU) dan baru sahaja boleh berjalan.

Terdahulu, laporan berita telah mendedahkan seorang kanak-kanak lelaki berusia 4 tahun kritikal selepas pemeriksaan mendapati terdapat kandungan Methamphetamine dalam badannya

Setelah ditidurkan, Akhirnya kanak2 itu telah sedar..

Kisah seorang kanak-kanak lelaki berusia empat tahun yang ditidurkan akibat kritikal selepas tertelan dadah jenis methamphetamine baru-baru ini nampaknya memberi tindakan balas gembira buat ahli keluarganya.

Memetik laporan Kosmo Online, kanak-kanak berkenaan yang ditidurkan berikutan keadaan yang sangat lemah itu sudah boleh mengerakkan kedua-dua belah kakinya malam tadi.

Menurut ibu mangsa, dia lega apabila anak bongsu daripada tiga beradik itu sudah menunjukkan perkembangan positif sejak dimasukkan ke hospital pada Ahad lalu.

Katanya, bagaimanapun, dia masih menunggu pergerakan tangan dan berharap anaknya itu mampu membuka mata.

“Meskipun sudah ada perkembangan, saya tetap bimbang kerana pelbagai kemungkinan boleh berlaku.

“Selagi anak saya tidak membuka mata, saya tetap tidak senang duduk dan berharap orang ramai tetap mendoakan agar dia dapat sembuh seperti sediakala,” katanya.

Wanita 36 tahun itu memaklumkan dia mengetahui keadaan anaknya itu kerana sering memantau dan menjenguk kanak-kanak tersebut setiap hari apabila dibenarkan oleh pihak hospital.

Komen Netizen:

Mudah² han anak keciil ini segera sembuh dgn izin allah..bapak saudaranya mesti di hukum dgn hukuman yg berat atas kezaliman nye

Allahuakbar. Semuga Allah jaga Adik dan berikan kesembuhan untuk Adik. Ya Allah permudahkan segala urusan Ibu dab Bapa adik  aamin Ya Mujeeb

Allahuakbar kasihan sungguh…angkatla kesakitannya berikan lah kesembuhan pada anak ini

Orang lain taik dadah rosak diri sendiri/ rakan sebaya. Jarang dekat budak kecik 4 tahun. Selalunya kes mcmni luar negara. Tak sangka kat sini pun ada dah. Semoga Allah beri kesembuhan kat adik ni Apa yg difikirkan si pelaku ni

Allahuakhbar.. semoga adik cpt sembuh.. Sedihnya… Semoga ibu ayah adik serta ahli keluarga tabah, dan kuat semangat, teruskan berdoa utk kesembuhan ank tsyg.. Aamiinn

Lihat video ini:

Sumber: Harian Metro (Siti Rohana Idris)

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jgn Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Pihak kami tldak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut

Leave a Comment